Grönsaksröra med Mozarella och pasta

Denna rätt går mycket snabbt att laga!
Den är lätt, härlig och mycket god.

Den här rätten är det en tjej som lärt mig då jag för några år sedan stod och sålde Ecco skor i Barkarby. :)
Tänk vad härliga saken man pratar om när man har tråkigt i en butik. :D



Hon sa att man kan ta i pricip vilka grönsaker som helst.
Detta använder jag:

2 tomarer
1 gul lök
1 bit purjolök
1-2 morötter
paprika
svarta oliver
champinjoner

 2 pkt mozarella, salt och peppar.

Skär grönsakerna i bitar. Ta fram en kastrull, häll i lite oliv olja (kanske.... 2-3 matskedar)
Värm upp grönsakerna på medelvärme bara några minuter.
Grönsakerna ska bara bli varma.
tärna upp mozarellan under tiden som grönsakerna värms. 




När grönsakerna är varma ha på salt, peppar och i med mozarellan



Till detta serverar jag pasta. jätte gott med färsk pasta men funkar bra med vanlig pasta oxå.
jag tycker om att blanda olika pasta. Om ni med vill göra det observera att det kan vara olika koktider på pastan.



Så var det klart! :)
Denna gång hade jag inte oliver och champinjoner hemma så det fick gå bra utan. :)



Denna rätt är perfekt att ha som matlåda!
Sommartid är den kanon att ha med på utflykter, jätte god att äta även kall.
Jag brukar ofta göra denna rätt o ha med mig ut i skogen på sensommaren/hösten när jag plockar bär och svamp.
Eller när jag o min man e ute på äventyr. :)
man blir lätt hungrig när man e ute. :)

/Häxan



Kommentarer
Postat av: Wolf

Ser mums ut :-)

2010-04-20 @ 15:05:59
Postat av: Selda

Jag älskar din blogg! Jag älskar din mat. Tja....har ju trots allt ätit det i verkligheten :-)

2010-04-20 @ 20:58:52
Postat av: Häxan

Detta är kanon gott! :D

Gott att äta m färsk pasta men även att äta kall på sommaren.

Perfekt ta med sig mat när man ska ut. :)



Kram

2010-04-21 @ 10:09:38
Postat av: Häxan

Tack Selda! :D

Ja, du vet ju både hur min mat o mina bakverk är. :D

Saknar att vi jobbar ihop. =(

Vill ju ha våra mysiga fika stunder som vi hade på onsdagar.



Ska försöka lägga upp så mycket som möjligt både i mat och bak väg.

Även en del av mina egna recept.



Funderar på att lägga upp min citronsås lite längre fram fast inte citron kycklingen :D

den håller jag på ett tag till :D



Super kramar!!! :)

2010-04-21 @ 10:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0