Häxans pastasås med Kyckling,Bacon och Pesto

Igår kväll viste jag inte vad jag skulle laga till mig och min man så... jag hittade på en ny rätt! :D



Min tanke var först att göra en pastasås på kyckling, bacon och grönsaker.
Så jag plockade fram det jag tyckte jag behövde och började sätta igång.



Jag började med att tvätta och skära upp grönsakerna.
purjolök, champinjoner och paprika.

   

Så klipte jag bacon från 1 fpk i småbitar, strimade 2 kycklingfilé , grov hackade vitlöksklyftor och 1 gul lök.
Stekte upp löken och vitlöken med lite smör kanske 30 sekunder.

   

När jag fräst upp löken och vitlöken lite lätt hade jag i kycklingen och bacon.
Mitt under stekningen fick jag för mig... MEn.. jag vill ju ha pesto och feta ost i oxå! :D
så när bacon och kyckling blivit stekta och det var dags att hälla i lite matlagningsgrädde hade jag även i ca 2 msk pesto.
Så var det bara att röra om! Efter det hälde jag ner grösakerna och rörde om lite lätt bara så att det blev varma och hade i salt och vitlökspeppar. :)



På slutet strödde ja bara över hackad persilja och smulad fetaost.



Så åt vi detta med pasta. :)
Blev riktigt gott. /Häxan

Kommentarer
Postat av: Daniela

oooh, det där såg gott ut! Iofs äter jag varken bacon eller kyckling men det finns ju vegetariska alternativ till det :-D

2010-04-25 @ 09:42:39
URL: http://dancoliten.blogg.se/
Postat av: Häxan

Tack :D

Ja, men det går ju absolut att byta ut et mot vegetariskt!

Det är det som är så bra nuförtiden att det även utvecklas på den vegetariska fronten. :)

Kram/Jeanette

2010-04-25 @ 11:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0