Kryddmuffins

Kryddmuffins är något jag verkligen gillar!
Super goda muffins, men det blir ännu godare om ma har ner lite äppelbitar också :)





Jag har som sagt aldrig russin till dessa muffins istället tar jag gärna i äppelbitar istället :)

   

Jag smälter smöret i en kastrull och ställer det åt sidan som i receptet.
Så vispar jag upp ägg och socker med en elvisp och har sedan i kryddorna och bakpulvret.

   

Så kör jag lite med elvispen igen så att kryddor o bakpulver blandas.
Sen har jag i mjölk och mjöl och vispar lite mera.

   

Sist har jag i det smälta smöret och vispar en sista gång med elvispen så att smeten blir slär o fin.
Placerar små pappersformar på 2 plåtar.
(recepter säger ca 20 st men när jag har äppel bitar i häller jag bara upp smeten i ca ½ formen)

  

så skalar jag 1-2 äpplen, skär bort kärnorna och skär ner äpplena i skivor o sedan små bitar.
Jag brukar placera 3 bitar i varje form för då blr det som öga,öga och mun :D (lite kul)
Så gräddar jag dem mitt i ugnen på 200 grader i ca 15 min.





Goda kryddmuffins med och utan äppelbitar :)
Super gott och går även kanon bra att frysa in o tina lite lätt i micron.
/Häxan

Kommentarer
Postat av: anette aka netza

Oooh, såna här måste jag göra nästa vecka. :D

2010-08-21 @ 12:20:09
URL: http://www.netza.se/blog
Postat av: Häxan

Ja, va kul! :D

De är verkligen super goda!!!

Jag tycker godast är att göra dem nu på hösten men även till julfikat eftersom det är lite "jul kryddor" i receptet. :)

Kul m nått mer än bara pepparkakor o lussebullar :D



kram/Jeanette

2010-08-23 @ 09:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0