Alkoholfritt nyår

Alkoholfria drycker börjar bli allt mer poppulärt och det kommer massor med nya sorter hela tiden vilket jag tycker är jätte bra! :)

Det finns ju de som är gravida, de som kör bil, de so inte vill dricka alkohol mm
Så det är jätte bra att det finns alkoholfria alternativ så även denna skara kan vara med och "festa"

Men sen kommer frågan... vilka är goda?
Vad ska man sattsa på?

Självklat är ju det en smaksak.

Bubbel "hör ju till" nyår och där finns det faktiskt några olika sorter.
Detta alkoholfria mousserande vin är dock en av mina och min mans favoriter. :)



Välldigt fräsht, lätt drucket  och passat utmärks att dricka som det är men även till mat och efterätter.



Man kan även piffa upp den om man känner för det.
Se: fläder dröm  (Härlig alkoholfri drink som passar jätte bra som fördrink)

/Häxan


Kommentarer
Postat av: Jessika

Hej!

Jag älskar dina alkoholfria tips! Blev så glad när jag hittade hit :)



Det är så att jag druckit ganska mycket sen strax innan jag blev 18... visserligen inte så lång tid för nu är jag 19, 20 till sommaren och jag har blivit gravid och väljer då att avstå. Min man är också noga med att jag inte får i mig någon alkohol alls. Tyvärr är det mesta alkoholfria på systemet (som jag hittat) 0,5% alkohol och kallas alkoholfritt... jag tror inte det är någon fara med så liten mängd, men min man tillåter det inte. han har bara hittat en sorts jordgubbsvin som inte innehåller en enda procent alkohol.... Vet du någon annan sort? När man frågar på systemet så vet de inte om det finns något alls...



Kram

2010-12-29 @ 14:25:05
URL: http://f-freak.blogspot.com
Postat av: Häxan

Hej! :)



Hm.... det alkoholfria jordgubbs vinet är det enda som är helt alkoholfritt.

Jo, det finns även en ekologisk "läskedryck" som heter bionade litschi den ska vara helt alkoholfri oxå har jag för mig men annars innehåller alla alkoholfria drycker upp till 0,5% alkohol.



Jag tror inte 0,5 % är skadligt för dig och ditt barn du bär och jag tycker det är mega gulligt av din kille att han är så mån om er.

Alla jäsningsprodukter har ju lite alkohol i sig dvs bröd, filmjölk, jouice mm



Så det kan oxå vara bra att tänka på.

På dessa förpackningar står det ju inte utmärkt... men alla jäsnings produkter innehåller en litenmängd alkohol eftersom det automatiskt bildas i en jäsnings process.



Kramar/ Jeanette

2010-12-30 @ 01:25:59
Postat av: Tina

Är också gravid och har diskuterat detta med "alkoholfritt" med min barnmorska. Läste bland annat på Familjeliv om en stackars tjej som inte ens vågade ta hostmedicinen hennes läkare skrivit ut, för det var alkohol i den... men den här gången diskuterade vi glögg. Och den glögg min kollega bjöd på på jobbet innehåller 2,2% och det var helt ok. Barnmorskan sa även att lättöl och cider från mataffären var helt okej...



I somras, när kronprinsessan gifte sig, (rojalisten satt ju klistrad framför tv:n...) köpte jag Billabong mousserande vin, men 0,5% alkohol. Torrt bubbel att dricka som kan rekommenderas, inga söta mousserande här tack!

2010-12-30 @ 11:12:18
Postat av: Häxan

Åh! billabong är jätte god!

Den hade jag och min man som fördrink och även till förätts dryck på vårat bröllop.



Fast chapel hill är ju inte så söt i smaken... fast det där är ju helt o hållet en smak sak! :D

Men chapel hill, billabong och mousserande jordgubbs vin är våra favoriter.

Sen finns det ju Carl jung... eller vad den heter men den gillar jag inte :)



Vi hittade även ett rose bubbel på ica affären... flaskan såg jätte läskig ut men den var oerhört god!

Den måste jag kolla upp igen! :)



Den var inte söt utan välldigt fräsh i smaken!

Vi trodde den skulle vara super söt!

Men som sagt den var bara välldigt trevlig! :)

2010-12-30 @ 11:30:27
Postat av: Therese

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :)!

2012-03-18 @ 20:27:56
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Häxan

Tack snälla! :) <3

Jag kommer absolut att uppdatera den, har haft en liten svacka bara men snart är jag igång igen! :)

Massa kramar/

Jeanette

2012-03-18 @ 20:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0