Häxans tomatröra

Här kommer nu min goda tomatröra! :)



Detta behövs

Soltorkade tomater i olja
Några matskedar philadelphia ost
1 msk  olivolja
(en stavmixer)

   

Nu gjorde jag denna röra bara till mig och bara ½ baguette.
Ska man bara göra lite räcker det att man tar ca 4-5 soltorkade tomater och ca 2-3 matskedar philadelphia ost.
Klicka ner osten i en bägare och rör om lite så den mjuknar, skär tomaterna i små bitar.

    

Lägg sedan tomaterna i bunken m osten o tillsätt olivolja.
Kör sedan m en stavmixer.
Man kan behöva ta en tesked o lossa på massan lite då den ibland fasnar i stav mixern sen är det bara att mixa på igen tills man är nöjd :)

Fyll sedan en baguette m röran, eller ha den på små snittar eller till bakad potatis. :D


Jag valde att ha röran i en baguette och så toppade jag med några oliver :D


Mackan längstbort är med kyclingröra och den närmast är m denna tomat röra.
Super gott! :D

/Häxan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0