Nogat-ischoklad

Jag fick detta underbara recept av min vän Linda på facebook.
Det lät såååå himla gott så jag var tvungen att prova det redan dagen efter att jag fått receptet.

Nu har vi hittat stor favoriten här hemma i allafall!
tusen tack Linda för det underbara receptet! :D



100 g kokosfett
100 g finhackad choklad
50 g hackad nougat

   


Smält kokosfettet på låg värme i ett vattenbad.
(dvs ta en kastrull och fyll den med vatten, lite mer än halva och lägg en skål ovanpå där du har chokladen o fettet. Värm upp vattnet men det ska inte koka! Bara sjuda.
Ta bort den från spisen och tillsätt chokladen och nougaten.
Rör tills allt smält, häll upp den i en kanna och fyll små formar och låt svalna i kylskåpet.



Jag låter dem stå i en form m höga kanter så de står still.



Underbart god nogat-ischoklad!
Smakar nästan som guldnogaten man kan köpa i affären.

Detta blev absolut våran storfavvorit här hemma! :D
/Häxan






Kommentarer
Postat av: Sabina

Det där låter ju verkligen som en helt underbar smak!

2010-12-01 @ 16:48:15
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: Häxan

Det är det också! :D

Jag måste göra fler för de är slut här hemma! :D

Det sa bara slurps!:D

Detta tillsammans m kaffe är helt underbart! :)

2010-12-02 @ 09:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0