Häxans spaghetti m pesto

Välldigt enkel rätt att göra!
Den har blivit skapad nån gång när jag varit sjuk och inte orkat laga mat! :)



Detta behöver du:

Spaghetti
Pesto
vitlök
soltorkade tomater
(Fetaost eller mozarella och svarta oliver)

  

Har man inget spaghetti mått hemma och är osäker på hur mycket eller hur lite man ska koka kan man tänka på att mängden spaghetti ska vara ungefär lika mycket som omkrettsen på en 1 krona.
Det motsvarar 1 portion.
Fick jag lära mig som liten o det har funkat bra än så länge :D

Sen är det bara koka upp spaghettin enligt förpackningen.

  

Sila av spaghettin när den är klar och lägg den i en skål.
Klicka på några matskedar pesto, jag brukar vilja ha mera drag i maten så jag pressar i 2-3 vitlöks klyftor.
För den som inte är så förtjust i mycket vitlök är det bara att hoppa över eftersom peston redan innehåller vitlök.
Blanda därefter i hop allt väl.



Sen är det bara att toppa med soltorkade tomater, feta ost och oliver.
Nu hade jag ingen feta ost hemma o inga svarta oliver heller så jag fick nöja mig med soltorkade tomater o lite basilika blad men det funkar det med! :)

/Häxan






Kommentarer
Postat av: Sabina

Det ser väldigt gott ut :)

2010-06-17 @ 12:04:03
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: Häxan

Tack! :D

Det är välldigt gott men godare med fetaost och oliver på oxå :)

Det är perfekt mat om man vill äta nått som går snabbt eller om man är sjuk o inte orkar laga mat riktigt :)

2010-06-17 @ 12:21:06
Postat av: Annadelioncourt

Låter som något jag gillar,pasta,soltorkade tomater och pesto är supergott och som jag ser att du har skrivit så passar fetaost och oliver till med då blir det ännu godare!

2010-06-18 @ 10:03:50
Postat av: Häxan

Ja, det blir verkligen godare med feta ost och oliver! :)

Höjer upp denna rätt massor :)

Kram

2010-06-18 @ 15:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0