Mozarella sallad med soltorkade tomater

Nu när vi börjar närma oss sommaren är det ju välldigt varm vissa dagar o då vill ma ju dels vara ute o även äta något lätt i sommarvärmen.

Jag delar nu med mig av en Mozarella sallad.
Jag brukar fixa i ordning denna sallad välldigt mycket sommartid speciellt som lunch för dagtid vill jag äta något svalkande i värmen. :)



Detta behövs:

Isbergs sallad
soltorkade tomater i olja
rödlök
svarta oliver
Mozarella

 

Tvätta och skär salladen i strimlor.
Skala löken och skär den på hälften, skär sedan tunna skivor.
Skär tomaterna och mozarellan i bitar.

Ta fram en skål, häll salladen i motten och ha sedan på löken, mozarellan och tomaterna samt de svarta oliverna.



Din sallad är nu klar! :)
Snabbt, enkelt och såååååå gott!
/Häxan

(Alla fotona i detta inlägg är det jag som tagit)

Kommentarer
Postat av: Annadelioncourt

Kommer håg när jag såg denna sallad på bilddagboken och den inspirera mig att göra sallad med så tack för inspirationen:)

2010-06-13 @ 23:11:48
Postat av: Häxan

Åh! Va kul!!! :D

vad glad jag blir!

Sallad är ju så lätt att göra o så himla gott, speciellt nu på sommaren! :)

2010-06-14 @ 10:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0