Nudelröra med kyckling o grönsaker

Här kommer ännu ett av mina egna recept.
Det var ett tag jag ville ha bra o någerlunda billig mat så ibland blev det bara nudlar och grönsaker.
Ibland hade  jag i kyckling eller bacon ibland båda beroende o ibland hade jag bara i bacon m nudlarna o grönsakerna.

Jag hade ett tag dille på nudlar men det är ju inte bra att bara äta nudlar hela tiden!
Så det var därför jag skapade denna variant. :)



Detta behövs för 2-4 personer:

2-3 kycklingfiléer
2 pkt nudlar
Purjolök
morötter
lök
paprika
salt och vitlökspeppar

  

Tvätta, skala och skär ner grönsakerna (paprika, purjo och morötter) i en skål
Skär ner kycklingfileerna i bitar o lägg i en annan skål. skala sedan läken och hacka den i bitar.



Man kan använda vilka nudlar man vill men dessa tycker i allafall jag är godast! :) (finns i flera olika smaker)
   
  

Häll lite olivolja i en stekpanna och ha i löken. Låt fräsa upp lite lätt.
Ha sedan i kycklingen o stek upp så den får en jämn fin stekyta.

  

I nudelförpackningarna brukar det ligga lite olja och kryddor. Dessa tar jag ut o lägger åt sidan.
Jag tar fram en kastrull men jag häller inte upp så mycket vatten i den kanske bara så att det går upp 2-3 cm
Sen bryter jag söner nudlarna och lägger i dem i vattnet o låter de koka upp.
(det brukar stå att de ska koka ca 3 min)
(jag vill nämligen inte ha nått vatten när nudlarna är färdigkokta, visserligen kan man sila mort vattnet, hellre för mycket vatten än förlite!)

   

När det börjat koka så har jag i oljan som följer med förpackningen.
Nudelkryddorna häller ja över kycklingen och rör om ordentligt så att det blandas väl.

   

Så har jag på grönsakerna salt och vitlökspeppar.
Grönsakerna fräser jag baar upp lite snabbt så att de blir varma men behåller krispigheten.
Nu har vattnet på nudlaran nästan kokat bort om inte är det dags att sila av dem.

  

Häl på nudlarna och blanda sedan väl. :)



Så var det klart att servera! :D
Enkel god vardagsmat som inte kostar alltförmycket heller :D



Jag brukar även ringla lite ketchup över. Tycker det höjjer upp smaken. :D
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0