Alkoholfri öl

Eftersom jag o min man inte dricker alkohol sattsar vi på alkoholfria drycker.
Idagens läge kommer det mer o mer alkoholfritt ut på marknaden som faktiskt smakar gott!

Det är många som är på mig och frågar om olika sorter eftersom de kanske inte alltid vill dricka alkohol men ändå vara med och festa.
Vissa har blivit gravida, vissa ska jobba dagen efter o vissa har helt enkelt inte lust att dricka.
Anledningarna är många och det är viktigt att acceptera att om man inte vill dricka alkohol så är det faktiskt okey!
 
Så nu äntligen delar jag med mig av det jag tycker är godast, men alla har vi ju olika smak. :)

Här är 2 alkoholfria sorter som jag tycker är de godaste.



Denna tycker jag kommer på första plats bland alkoholfria öler!
Denna öl smakar verkligen som öl även om den är alkoholfri.
Jag tycker denna har MER smak än en lätt öl!



Denna öl har en välldigt fin färg och lagom m skum.
Passar kanon att sitta och dricka som den är eftersom det verkligen smakar öl om den men den passar utmärkt till mat också!
Tycker den är x-tra god till grillat eller bara en fin köttbit.



denna öl är även ekologisk! Stort + på det! :)
Det börjar komma mer o mer alkoholfria ekologiska öler och viner nu på bolaget, det tackar vi för! :D



Alltid trevlig med lite historia också :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Carlsberg var länge min favorit bland de alkoholfria ölerna men sedan Störtebeker kom har Carlsberg glidit ner till en andra plats.
Tycker dock att Carlsberg är välldigt god ocskå men jag tycker nu mera att den passar bäst som en matöl.



Denna text kan jag hålla med om!



Carlsberg är lite lättare i smaken även om denna med verkligen smakar öl.
God på sommaren till lättare grillat men passar även bra på julbordet, speciellt till sill och smått tilltugg. :)

Om man nu bara vill sitta ner och dricka ölen som den är tror jag att den passar tjejer välldigt bra eftersom den är lite lättare i smaken.


Båda dessa öler finns att köpa på systembolaget.

Störtebeker ligger på 9.20:-/flaskan
Carlsberg ligger på 9.90:-/flaskan

Mer info om dessa drycker hittar du på www.systembolaget.se Alkoholfria drycker

/Häxan


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka bra tips. Handlar du mycket ekologiskt? Har du några tips på bra ekologiska matvaror?

2010-10-25 @ 21:06:26
Postat av: Häxan

Tack :D

Vi försöker handla så mycket ekologiskt vi kan och när producerat.

Det blir mycket ekologiska grönsaker och mejeriprodukter samt ägg.

Kött ser vi gärna till att de kommer från gårdarna i närhten o den butiken vi handlar köper ofta in kött från bönderna i närheten. :)

2010-10-26 @ 16:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0