Ostgratinerade vitlöksbröd

Något som jag tycker är jätte gott är vitlöksbröd gärna med massa ost på också! :)
Det är gott som snacks, tillbehör till en sallad eller som en förätt.
Här har jag gjort vitlöksbröd med 3 olika osttoppningar.


Detta behövs till att göra vitlöksbröd.
Baguette
vitlök
olivolja
(persilja)
ost


Ta fram ett galler eller en plåt och lägg på folie papper eller bakplåtspapper.
Skär sedan upp baguetten i tunna skivor (ca 1-1½ cm tunna)
Lägg sedan upp skivorna.



Häll sedan upp olivolja i en skål och pensla brödskivorna lite lätt så de får suga åt sig lite av oljan.
Det är sedan dags för vitlöken.



Pressa i några klyftor vitlök i olivolja och rör runt lite. (nu kan du även ha i lite finhackad pesilja)
Ta sedan upp lite olja och pressad vitlök på penseln och stryk på bröden.
Jag brukar ha på ganska mycket vitlök på mina bröd.


Det är nu dags för osten.
Jag tycker det kan vara gott m lite olika sorters ost så denna gång blev det:
Cheddar, pizzaost och Mozzarella
Sätt sedan in detta mitt i ugnen på 200-225 grader tills att osten smällt o fått lite färg.








Jag lägger sedan upp bröden på ett fat, blir ju trevligare att servera då :)
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0