Vaniljdrömmar

Dessa underbara små kakor! :)
Småkakor är nästan alltid det mest uppskattade när man bjuder på fika. :)

Jag brukar ju alltid plocka fram allt jag behöver när jag ska baka och laga mat så jag har koll på sakerna.
Jag gjorde det även denna gång men glömde fota :D
Så vi hoppar direkt på receptet!

Detta behövs:
Gör så här:


Rör i hop det rumstempererade smöret med sockret så det blir vitt och poröst.
Det ska röras i hop och man ska absolut INTE använda elvisp!
Ha sedan i lite olja i taget och rör till en slät smet.



Ha sedan ner resten av ingredienserna och arbeta till en deg.



När degen är klar brukar jag dela upp den i 4 bitar, rulla ut den i längder och sedan skära i mindre bitar.
Rulla sedan lite bollaktigt, lägg bakplåtspapper på en plåt och placera ut kakbollarna.



Grädda sedan mitt i ugnen på 150 grader ca 20 min



Låt kakorna ligga o svalana sen.





Härliga underbara spröda vaniljdrömmar :)
När kakorna svalnat lägg dem i en burk med tätt lock så de håller sig :)
/Häxan
Ps jag fotar allt själv till min blogg undertiden som jag lagar maten/ bakar kakor så ibland hinner jag inte med att fota alla moment men försöker hinna med så mycket som möjligt :)

Kommentarer
Postat av: En cool chey ;) ♥

SHHHHIT!!! MÅSTE GÖRA!!!! ♥.♥ :o SER SKITGOTT UT ^^ :D ♥

2012-05-30 @ 21:36:36
Postat av: Häxan

Tack :D

De är verkligen super goda!!!! :D

Klar rekomendation! <3

2012-05-31 @ 19:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0