En helg i medeltidens spår

Som ni märkt har jag inte bloggat något under helgen.
Detta beror på att jag och min man besökt kungariket kungsör och varit på medeltids marknad! :)



Det var en otroligt mysig marknad med massor av vackra saker!
Smycken, kläder, vapen mm men framförallt GOD MAT!!! :D

Vi hade bla med oss eget fika.





 
Citron muffins med grön karamell färg! :D



Något vi åt som jag naturligtvis glömde fota var vildsvins kebab! :)
Det var otroooooligt gott!

Vi stannade kvar efter att marknaden stängt för att umgås med vänner och vara med på gille.


Maten var heeelt underbar!!!
Vi fick dovhjort i gräddsås med kantareller och champinjoner med grillad kulpotatis samt sallad och bröd! :)



Som sagt! Underbar mat!!! :D



Det var en underbar helg med massa trevliga människor och som sagt GOD MAT!!! :D

Nästa marknad värd att besöka blir Ekenäs 22-23 maj!
Se om jag hittar vildsvins kebbaben då så jag ka äta den igen och kanske komma ihåg att fota den! :D

Nu ska jag i allafall återvända till nutid och börja lägga ut recept igen :)
Kramar/Häxan



      

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0