Häxans tårta

När jag fyllde år i februari bjöd jag och min man över några vänner till oss.
Jag älskar ju att baka så dett var ju en mycket bra anledning att få storbaka och att umgås med vänner.

En tårta är ett måste men jag vill gärna att tårtor ska se lite roloiga ut! :D
Dock vill jag göra alldeles för mycket saker så denna gång fick jag fuska lite..... :D

Jag brukar i normala fall göra egen tårtbotten och egen sylt men nu fick det bli köpt. :)



Så detta valde jag till min tårta:

3 delat tårtbotten
Bob squees hallonsylt
kolasås av kondencerad mjölk.
Färgad grädde (färgade m grön och blå karamell/hushålls färg
Strössel
Gröna godis grodor
Blå/gröna cocktailbär/ körsbär



Kondencerad mjölk kokar man 2-4 timmar men mer om denna mjölk o hur man tillagar den hittar ni bland: Efterätter/Desserter "kolasås på kondenceradmjölk"

   

Tårbotten som jag köpte var i 3 delar vilket var perfekt.
På botten delen hällde jag ut kolasåsen sen på med mitten delen o på den hade jag på hallonsylt o sedan på med locket.

   

jag brukar i normala fall ha i lite socker eller vaniljsocker när jag vispar grädde men eftersom kolasåsen är ganska söt o även hallonsylten valde jag att bara ha i lite karamell/hushållsfärg i grädden.
Vispa den fluffiug och täck hela tårtan m grädde. (ta hjölp av en slickepott)
Strö sedan lite strössel ovanpå.



Gröna cocktailbär tycker jag är underbart kul att använda på en tårta! :D
Folk blir så förvånade. :D
Gröna cocktailbär finns bland baksakerna både på ica och på coop.







Efterrätter/Desserter
Efterrätter/Desserter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0