Hur kan du vara så smal med allt gott du gör?

Innan jag börjar lägga ut recept känner jag att jag måste svara på några av de vanligaste frågorna jag får.

Hur kan du vara så smal?
Du bakar så mycket men äter du något själv och vart gör du av det i så fall?
Du lagar så mycket mat men det sysns inte på dig att du äter... vad är hemligheten?

Jag själv anser inte att jag är smal, jag är helt normal.
Så här är jag:

Längd: 160cm
Vikt : 53 kg
Byst: 90 cm
midja: 68 cm
Höft 95 cm



Att äta för mig är jätte viktigt!!!
Äter jag inte mår jag fruktansvärt dåligt!
Man måste äta för att orka.

Så vad är min hemlighet?
Jo så här ligger det till.

Jag äter regelbundet dvs på ganska bestämda klockslag.
Jag äter 4-5 mål mat om dagen.
Jag tränar 3 gånger i veckan och då kör jag 1½- 2 timmar varje gång.

Att äta regelbundet för mig innebär INTE att äta nyttigt! :D
Jag äter vad jag känner för men med måtta.
Tex vill ja ha muffins kan det räcka att äta 2 inte 10
Vill jag ha en bit choklad tar jag nån bit inte hela chokladkakan! :D

*Först äter jag frukost. Mina frukostar är nog ganska nyttiga i allafall.
*sen blir det ett litet mål, det kan vara nån frukt, macka
*Lunch är också jätte viktigt! Mina luncher brukar vara ganska nyttiga också.
* Mitt på dan försöker jag få i mig nått mer, här kan det bli nån frukt, macka, kaffe och choklad eller nån bulle/kaka.
* sen på kvällen äter jag alltid middag.

Jag dricker även mängder av vatten! Alkohol dricker jag inte alls.

Om ni undrar över något så fråga gärna, jag ska försöka svara så gott jag kan :)
Mvh/ Häxan

(Fotot ovan är på mig. fotat och Copyright har min man Micke Karlsson)


Kommentarer
Postat av: Nina von Sailor

Ett mycket bra inlägg!

Ät, njut och må bra!

2010-04-17 @ 11:18:50
URL: http://www.glife.se/ninavonsailor
Postat av: Häxan

Tack så jätte mycket Nina!!! :)

skratt Ja, men du vet ju att jag älskar livets goda! :D

Mat är bra för själen kakor och annat gott är ännu bättre! ;D



Många kramizar! :D

2010-04-17 @ 11:28:17
Postat av: Annika

Du har en sjukt snygg vältränad och hälsosam kropp :D

2010-04-17 @ 11:45:45
Postat av: Häxan

Tack så jätte jätte mycket! :D

Det är mycket hård träning som ligger bakom, äta regelbundet och dricka mycket vatten. :)



Massa massa kramar!!!

2010-04-17 @ 15:03:11
Postat av: Dina

Du är så himla snygg! Vältränat smal!

2010-04-17 @ 16:14:52
Postat av: Häxan

Tack så jätte mycket! :)

massa kramar! :)

2010-04-17 @ 16:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0