Förförisk lime (alkoholfri drink)

Jag dricker ju inte alkohol (finns ett inlägg redan om detta underkategorin alkoholfritt för er som vill läsa varför)
En gång i tiden gjorde jag dock det.
Då var en av mina favorit drinkar mojito.

Nu dricker jag som sagt inte alkohol längre men jag ville ändå på nått sätt skapa denna goda drink som alkoholfri.
Lyckades inte riktigt men det var då "förförisk lime" skapades istället som jag har valt att döpa den till. :)




Detta behövs till denna drink: (1 drink)

½-1 Lime
1tsk socker
1 msk flädersaft
alkoholfritt bubbel
krossad is



   

Jag börjar med att skära limen i klyftor och lägga ner dem i glaset de ska serveras i.
Så har jag på 1 tsk socker som strös över limen.
Ta sedan fram en mortel och krossa limen i glaset men försiktigt så glaset inte spricker.

   

har du ingen iskross hemma (som vi) går det jätte bra att ta en ren handuk som du lägger isbitar i.
Vik och snörra runt handuken so att isbitarna verkligen är i handuken och stannar kvar där!
Ta sedan fram en kött bankare eller en hammare men jag tycker köttbankarna är bra då de har en bredare yta att banka med.
Sen är det bara att slå på! ;D
Så har man krossa is!
Ta en matsked för att ta loss isen (den kan fasna lite i handuken)och häll sedan isen över limen.



Häll seda på 1 msk av flädersaften och fyll sedan på med bubbel så högt som du vill ha det.
Härlig fräsh drink som passar vid de flesta tillfällen. :)

Denna ska jag o min man ha på nyårsafton. :)
(så snyggare slutbild på denna drink kommer efter nyårsafton men här har ni drinken i alafall) :D

/häxan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0