Födelsedags fika! :)

Snart drar storbaket igång!!!
Jag kommer förmodligen börja med en del av godiset redan nu i helgen.

Min man fyller år 14 december så varje år bjuder vi hem våra vänner på fika! :)

Jag älska ju att baka och det är lika kul varje år att baka kakor, sockerkakor,bullar göra julgodis mm
Så ni får hålla ögonen öppna men jag kommer ju så klart att hojta till på alla sidorna. :)

 

så här såg fika bordet ut 2008
  
 

Så här såg fika bordet ut 2009

Det skilljer sig lite och i år är inget undantag......
I år ska det bakas:

Kryddmuffins
chokladbollar
Mjuk pepparkaka
Saffrans sockerkaka
Morotskaka
Sverigekaka
Wienerkakor
Kola snittar
Choklad sockerkaka
Pannacotta
Chokladmousse  
Saffransbullar
Kanelbullar
Drömmar
Syltkakor
Blåbärspaj
Schackrutor
kokostoppar
Citronkaka
sockerkulor
jordnötskakor
... så kommer jag säkert på mer!

Godis:

Rischoklad
kakao knäck
vit choklad tryffel m lime
Choklad tryffel m apelsin
vit ischoklad
Kaffe godisar
choklad godisar m nogat o mandelmassa
... o även där kommer det komma mer :D

Så.. i helgen lär jag börja med en del av godisarna... så håll utkik efter recept!
För det kommer det att komma en hel del av!!! :D

Kramar/ Häxan


Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag har utmanat dig i min blogg för att jag alltid läser din blogg, hoppas du vill vara med ^^



http://sabinabakar.blogg.se/2010/november/utmaning.html

2010-11-25 @ 17:42:57
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: Häxan

Åh! en utmaning!!! :D

vad trevligt!!! :D

Jag antar utmaningen och kommer att svara på den i morgon! :D



Kram/Jeanette

2010-11-25 @ 19:19:55
Postat av: Ellen

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-03-19 @ 01:01:26
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Häxan

Tusen tack! :D

Det kommer jag att göra!

just nu har jag mycket för mig, men snart så lugnar det ner sig lite så då kommer det komma upp nya saker här :D

Kramar/ Jeanette

2012-03-19 @ 10:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0