Parmesanchips

Jag är en person som verkligen gillar snacks/tilltugg.
Roligt tycker jag också att det är om man kan göra snacksen själv.

Här är ett jätte gott och super enkelt recept på parmesanchips som jag hittade i en mat tidning.
Allt man behöver är 200g riven parmesan ost.



Denna ost brukar jag använda mig av i olika maträtter även till parmesanchipsen.
Bara att riva ner hela osten eftersom den är på 200 gram.



 

Riv ner parmesan osten och läggbakplåtspapper på en plåt.
lägg därefter små osthögar glest.

Grädda 5-8 min på 175 grader i mitten eller nått snäpp högre upp i ugnen.
De smälter o får en fin ljusbrun färg.





De blir lite salta men är kanon goda!
Godast är att äta dem när de är ny gjorda, går att äta dem efter nån timme oxå men rekomenderar dem nygjorda.
Perfekt snacks/ tilltugg. :)

Jag ska göra sånna här till helgen o testa m alkoholfri öl (eftersom jag inte dricker alkohol)
Kan tänka mig att de är kanon goda m öl eller vitt vin.
(så alkoholfritt vitt vin är också något jag ska prova m dessa)
Alkoholfria alternativ hittar ni under alkoholfritt här i min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0