Kokostoppar

Något som jag tycker om är små goda kokostoppar.
Jätte gott att ha i lite riven apelsin eller citron.
Vill man göra dem lite roligare kan man även ha i karamell/hushållsfärg. :D



Detta behövs:




   

Smält smöret och ställ det åt sidan för att svalna.
Ha i ägg och socker i en bunke och vispa upp det så det blir ljust och "fluffigt"
Jag brukar vispa upp det med en elvisp.

   

När du vispat upp socker och ägg ha då ner kokosen och sedna smöret.
Rör om ordentligt Om man vill kan man riva ner lite skal från citron eller apelsin, låt sedan svälla en liten stund.

  

När det fått svälla är det bara att klicka ut massan på bakplåtsklädd plåt.
jag brukar vilja ha några "vanliga" toppar så jag klickar ut det först o sparar lite av massan som jag sedan färgar genom att ha i några droppar kramell/hushållsfärg.
(Man kan göra dem i en massa olika färger)

Sen är det bara att grädda dem i ugnen.
10-12 minuter mitt i ugnen på 175 grader.

Låt de sedna svalna. Lossa dem sedan försiktigt.





Härligt goda små kokostoppar. :)
/Häxan

(alla fotona är det jag själv som tagit)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0