Micro mackor

Micro mackor är som varma mackor, bara det att man gör dem i ugnen istället.
Osten blir dock bara mjuk och "rinnig" i micron men uj så gott det är!!! :D

Detta är dock inget magert så detta rekomenderar jag att äta någon gång ibland eftersom det inte är någon smalmat direkt ;D



Detta behövs

Smörgås
ost skivor (brukar ta Arlas hushållsost)

Eventuellt lite tomat o persilja.
Samt en micro så klart :D

  

Jag hade bakat tekakor häromdagen så jag använde mig av det.
Skar upp den på mitten o la lite tomatskivor samt persilja på den ena mackan o toppade m lite örtsalt.
Sen har jag på 2-3 lager ost på båda mackorna. Jag brukar vilja ha mycket ost! :D
(jag ville ha en macka bara med ost och en macka med tomat och ost)

  

Sen är det dags för micron.
Kör mackorna 1-1½ minut på full effekt i micron, då smälter osten o blir så där härligt mjuk o kladdig! :D <3





Goda härliga micro mackor! :D
/ Häxan

Kommentarer
Postat av: L.

mmm, det här brukade jag göra när jag var liten. Jag tycker osten blir godare i micron än i ugnen. :D:D:D

2011-02-22 @ 18:21:23
Postat av: Häxan

Samma här! :D Fast när jag brukade då ta rostatbröd (fast orostat) så hade jag bara på massor med ost o sen hade jag varm choklad till :D / Jeanette

2011-02-22 @ 19:43:25
Postat av: anonym

tack för tipset

2011-03-07 @ 18:17:34
Postat av: Häxan

Varsågod :D

2011-03-08 @ 09:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0