Häxans dessert på jordgubbsgrädde

Arla har kommit ut med smaksatt grädde.
Choklad grädden har jag och min man redan provat, finns även ett inlägg om detta.
Nu blev det jordgubbens tur. :)
Det blev en improviserad dessert denna gång.
Som ni ser så är det lite humor i köket också, det blir så när jag är trött :)
Clementinerna använde jag aldrig till denna efterätt, skalade en och skulle smaka på en klyfta o fy vad surt det var!
Så de fick inte vara med!
Grädden var väldigt tjock och krämig så den behövde jag inte vispa upp så mycket.
På bilden är den helt ovispad.
Jag vispade upp den lite lätt, den var ganska söt så man behöver inte tillsätta något socker!
Jag blev lite besviken för det blev verkligen inte mycket grädde.
Jag klickade ut grädden i serveringsskålar, hade i banan och blåbär.
Sen hittade jag kolakakor i skafferiet som jag bakat till julen så jag tog sönder några kakor i handen o strödde smulorna över.
Sen har jag hittat en ny spännande krydda som jag toppade lite lätt med.
Denna chili&lime krydda tycker jag är jätte god men det gäller att inte ta för mycket för den har även lite salt i sig.
Enkelt och gott! :)
En efterätt som går mycket snabbt att göra och som är en spännande smakupplevelse.
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0