Jordgubbar m grädde och choklad

Idag blev jag otroligt sugen på jordgubbar och vispad grädde men jag ville piffa upp det lite.
Jag fick till min stora förtjusning se att vi hade choklad i kylskåpet! :D



Så detta använde jag mig av:

3 dl vispad grädde
Jordgubbar
Hackad choklad (vit choklad och apelsin krokant)

 

Eftersom jag gjorde denna efterätt bara till mig och min man tog jag bara lite choklad som jag hackade i bitar.

  

Jag klickade upp lite grädde i små serverings skålar, toppade med den hackade chokladen o la dit lite jordgubbar.



Grymt gott! Speciellt med apelsin chokladen med jordgubbarna och grädden :D
/Häxan

Kommentarer
Postat av: Monica

Hallå Jeanette,

Alltid smarrigt med gubbar. Ett tips, gör mandelkorgar o fyll med grädde o gubbar. Vill du ha receptet så hör av dig. Det är supergott o trevligt att kunna äta upp skålen med...hehehe

2011-07-15 @ 07:09:33
Postat av: Häxan

Hej Monica!

Ja visst är jordgubbar himla smarrigt o härligt.

Ja mandelkorgar är verkligen gott, även goda att fylla med mascarpone/vaniljkräm o toppa med färska bär eller frukter.:)



Jag har faktiskt inget bra recept på mandelkorgar så jag skulle bli jätte glad om du ville ge mig ett recept på det!

Tar verkligen tacksamt emot! :)



Många kramar/ Jeanette

2011-07-15 @ 09:58:39
Postat av: Monica

Javisst här är det:



Ugn 200 grader



50 gr smör

0,5 dl strösocker

1 msk honung

1 msk vetemjöl

1 msk vispgrädde

50 g mandelspån

Blanda i en kastrull o sjud sakta 1 minut.



Klicka ut 3 st på ett smörpapper på en plåt. Grädda mitt i ugnen.

Ta ut o låt svalna ett tag o ta en stekspade o lyft upp dom o forma en skål genom att lägga kakan på ett uppochnervänt glas. Låt stelna där på glaset.

Av smeten blir det 8 skålar.



Lycka till

kram Monica

2011-07-15 @ 10:21:09
Postat av: Häxan

Tack snälla Monica för receptet! :D

här ska bakas! :D



Jätte många kramar till dig!

/Jeanette

2011-07-15 @ 11:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0