Pastasås med kyckling och Cajunkrydda

Ikväll hittade jag på en ny maträtt.
Jag hade inte så stor lust att laga mat o ville ha något snabbt till mig och min man.

Jag viste bara att jag ville ha kyckling och pasta resten improviserade jag ihop.



Nu har jag kanske inga riktiga mått på detta så jag får skriva på ett ungefär.

2 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
1 stor gul lök
Cajunkrydda
Stark paprika krydda
3 dl grädde
2 stora mks tomatpuré
salt och peppar
Morötter

Pasta

jag började med att skala och hacka löken, finhacka vitlöken och skära kycklingfilen i småbitar.

   

Jag hade sedan i smör och lite olivolja i en varm gjutjärns stekpanna dör jag fräste upp kycklingbitarna med den hackade vitlöken. Jag hade ganska snabbt ner den gula löken också.
Jag lät detta fräsa tills att det fått en tunn stek yta då hade jag i paprika krydda och Cajunkrydda.
(Observera att det är Cajunkrydda i INTE cajenpeppar)
Rör om ordentligt så att kryddorna blandas väl.

   

Jag hade sedan i grädde och 2 stora matskedar tomatpuré.
Rörde om ordentligt, sen fick jag för mig att ha i morötter också något som jag inte alls tänkt från början.
Men skala och hacka morötterna och låt dem få puttra någon minut bara så de blir varma.
Sedan hade jag i lite svartpeppar och salt.





Till detta kokade jag lite pasta. :)
Snabbt gott och enkelt :D

/Häxan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0