Skink/mozzarella lasagne

För ett tag sedan stod jag och pratade mat med min arbetskamrat Anette.
Hon berättade då detta super smarriga recept för mig som är kanon enkelt och supergott!
jag var tvungen att skriva ner det på en lapp och sedan testa det.
Så tack så jätte Mycket Anette för detta kanon recept! :)



Detta behövs:

2 tetror krossade tomater m basilika smak (Man kan även ta 1 tetra vanlig o 1 m basilika smak)
1 stor gul lök
1 pkt färska lasagne plattor
mozarella (stor tub)
1-2 pkt strimlad rökt skinka
tomater

   

Häll upp lite olivolja i en varm (inte för varm) kastrull, skala och hacka löken och ha sedan i löken i kastrullen.

  

Häll även i de krossade tomaterna med löken, rör om och låt koka på svag värme i ca 10 min.
Smaksätt med lite salt och peppar.

   
under tiden som det putrrar passar jag på att förbereda det andra som att öppna förpackningar och skära upp tomat och mozzarella.

   

När tomatsåsen puttrat klart ta fram en ugnsäker form.
Häll ett tunt lager m tomat sås i botten, stö över lite skinka och täck med färska lasagne plattor.

  

Kör sedam 1 varv till.
På med tomatsås, stö över lite skinka och täck med lasagneplattor.

   

Ha sedan på ett lager till med tomatsås och strö över lite skinka.
ha sedan på den skivade tomaten.
Ha sist på den skivade mozzarellan.
Låt detta sedan stå mitt i ugnen på 225 grader i ca 20- 25 min så att osten får en svag fin färg.

 

Den är nu klar att avnjutas! :)





Detta var otroligt gott och välldigt enkelt att göra! :)
Det enda som jag kanske inte tyckte om var att de färska tomaterna gjorde denna lasagne lite vattning så nästa gång kommer jag prova att göra detta utan färska tomater. :)

Men det var verkligen kanon gott så denna rätt rekomenderar jag verkligen! :)
/Häxan


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0