Häxans kyckling m tomatsås

Här kommer nu ett av mina egna små påhitt igen. :)
Ugnsgrillad kycklingfilé med pasta och tomatsås. :)



Detta behövs för 2-4 port

2-4 kyckling filéer (1 filé per person)
salt och peppar

Sås:
1 tetra krossade tomater
1-2 gula lökar
vitlöksklyftor (jag brukar ha i ganska mycket)
1 msk tomatpure
salt, peppar och olivolja

valfri pasta

   

Tvätta av kyckling filéerna och lägg dem i en form.
Som kryddor använder jag flingsalt och pepparmix som jag strör ovanpå.
Sätt sedan in mitt i ugnen på 200 grader i ca 25 min.

 

Undertiden som kycklingen står i ugnen passar jag på att göra tomatsåsen samt koka pasta.

  

Ta fram en kastrull och häll i olivolja så ett jätte tunt lager täcker botten.
Skala och skär löken i grova bitar och ha i kastrullen.
Låt detta fräsa under omrörning i ca 2 minuter.
Löken ska INTE få brun färg utan bara bli lite mjuk.

  

Ha sedan i pressad vitlök. 
Jag skriver inte ut något mått på vitlöken eftersom alla gillar vitlök olika mycket.
Jag älskar vitlök så jag brukar ha i 3-4 stora klyftor som jag pressar i och rör om.

   

Ha sedan i krossade tomater, tomat pure samt salt och svartpeppar.
Rör om ordentligt och krydda efter egen smak.



Ugnsgrillad kycklingfilé med tomatsås och pasta.
Perfekt som matlåda om man skulle känna för det.

Denna tomat sås är även jätte god att äta bara med pasta eller med olika tillbehör.
tillbehörsalternativ hittar ni under kategorin vegetariskt. 

/Häxan


 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-13 @ 01:00:10
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Häxan

Tack snälla! :D

Jodå nya inlägg kommer! :)

Nu så här sommartid är jag och min man ute o flänger mycket så då blir det inte att jag ägnar så mycket tid åt nya rätter.

Men till hösten hoppar jag in i köket med kameran igen! :D

Så nya inlägg kommer absolut! :)

Tack än en gång!

Kram/ Jeanette

2011-07-13 @ 09:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0