Smoothie m banan, hallon och blåbär

Smoothie är något som jag verkligen gillar och jag tycker det är en bra start på dagen att dricka en smoothie men det är även gott att ta det mitt på dagen som en fika.
sommartid är det underbart att dricka en kall smoothie :)



Detta behövs för 2-4 större glas

1 banan
1 dl hallon
1 dl blåbär
5 dl vanilj yoghurt

   

Så här gör jag.
Jag mäter upp bären sen kör jag med stavmixern för att få de fint mosade.
(sommar tid vill jag ha min smoothie extra kall så då frysen jag bären lite, men då använder jag ingen stavmixer alls)

   

Bryt sedan ner banan i småbitar och lägg den i mixern.
Häll över de fin mixade bär blandningen och häll på vanilj yoghurten.
Mixa sedan allt till en slät dryck.
Häll upp i en kanna.
Och servera den så snabbt som möjligt.
Smoothie är inget som ska stå länge i kylen utan bör serveras på en gång.



Om man vill kan man dekorera glaset lite med att sätt på en liten fruktskiva. :)
Snabbt, enkelt, nyttigt och gott! :)
/Häxan

Kommentarer
Postat av: Micks

Varför för-mosar du bären? :) Känns som onödigt extraarbete ;)



Kram!

2011-05-14 @ 15:21:48
URL: http://themicks.wordpress.com
Postat av: Häxan

Jag tycker inte om när det är förstora bitar i så det blir som klumpar när man dricker.

Jag vill ha en slät fin smoothie, därför mosar jag bären :)



Kramar :)

2011-05-15 @ 08:55:06
Postat av: Micks

Okej! :P



Kram!

2011-05-15 @ 13:44:51
URL: http://themicks.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0