Kycklingrullader m bacon

Såg ett program på tv om rullader fast då använde de lövbiff och bacon.
Detta blev min inspiration till dessa kyckling rullader. :)



Tyvär har jag inget recept på detta då jag bara improvicerade ihop något.
Men det jag använde mig av var:
2 kycling filéer
1 pkt bacon
Philadelphia ost
vitlök
parmesan
färsk timjan
peppar och paprika krydda
grädde

potatis



   
Jag tog 2 kyckling filéer och skar dem i tunna skivor. Fick ca 3 skivor på 1 kycklingfilé.
Använd en bra kniv och var försiktiga!

  
Sedan gjorde jag själva röran/fyllningen.
jag tog några matskedar philadelphia ost, hade ner 1 vitlöksklyfta, lite riven parmesanost, pepparmix och paprika krydda.
Sen hackade jag lite färsk timjan hade i och rörde ihop detta.
(Blev otroligt gott!!! ska testa denna "röra" o ha till kex nån kväll)

  
Efter det bredde jag på röran på kyckling skivorna, rullade ihop dem och rullade bacon runtom.
För att få dem att vara ihop rullade stack jag bara ner en tandpetare.

   
När alla var ihoprullade stekte jag upp dem i smör samtidigt som jag kokade upp potatis.
Jag såg till att rulladerna fick en fin stekyta sedan hällde jag på grädde.
Jag använde riktigt fet grädde för då slipper man ofta ha i redning, det reder sig själv och man får en kanonfin gräddsås!
Lås sedan stå och puttra ca 20 min, detta för att kycklingen INTE ska vara rå innuti.
Tycker du att såsen blir för tjock under denna tid, häll på lite mera grädde eller en liten skvätt mjölk och rör om.
Smaka av såsen, tillsätt eventuellt lite salt om det behövs.



När rulladerna är klara strö lite färsk timjan ovanpå innan du serverar så ser det trevligt ut samt blir kaon gott.


Maten klar att avnjutas! :)
Jag gjorde även en snabbinlaggd gurka till detta och en lätt sallad.



Riktigt gott blev det! :)
Vill man inte ha bacon kan man självklart hoppa över det! :)
/ Häxan

Kommentarer
Postat av: SAGA

detta måste jag bara prova!

2011-12-09 @ 16:07:55
Postat av: Häxan

Ja, va kul! :D

Säg gärna sen vad du tyckte :)

Kram

2011-12-09 @ 17:08:49
Postat av: Tina

Gjorde en variant på detta ikväll. Blev riktigt gott!

2012-02-06 @ 20:12:22
Postat av: Häxan

Åh va kul! :D

2012-02-07 @ 17:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0