Lax m saffranssås och bandpasta

Detta recept är mitt egna recept som jag delar med mig av.
Det går väldigt snabbt att göra (tog ca 15 min) och blev kanon gott!
Receptet är för 1-2 pers
Det jag använde mig av var:
1 bit lax
Champinjoner
Röd lök
Broccolli
Creme fraiche gormet smaksatt m saffram tomat
Bandpasta
Salt och peppar
Ta fram en kastrull o fyll med vatten till pasta och låt koka upp.
Tvätta champinjonerna under tiden och skär dem i bitar, skek dem sedan i smör i en stekpanna.
Ta fram pastan som du ska ha till.
Ta fram en kastrull och ha i den smaksatta creme frachen värm upp på svag värme.
Skölj av broccolin och skär den i små bitar, skala löken och hacka den i bitar.
Ha sedan ner lök, broccolli och champiminjoner i såsen och rör om.
Låt små puttra så det blir varm o ställ sedan åt sidan
Dags att steka laxen. Ha på lite salt och peppar, stek sedan laxen ca 2-2½ min på varje sida.
Lgg upp den färdigkokta pastan i en skål/ fat häll på såsen m grönsaker och lägg sedan på laxen.

Det är nu färdigt! :)
Riktigt gott och går som sagt väldigt snabbt att göra. :)
/Häxan

Ps då jag fotar allt till min blogg själv undertiden som jag lagar maten kan det hända att jag inte hinner fota vissa moment. Men jag försöker hnna med så mycket det går ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0