Citronflarn

Havreflarn är underbart gott så därför blev jag lite nyfiken när jag hittade receptet på citronflarn.
Kan säga att jag är glad att jag hittat det receptet! :D
Detta behövs:


Smält smöret i en kastrull, blanda socker, havregryn och mjöl i en skål och riv i skal från 1 citron.


Ha sedan i det smälta smöret, mjölk och sirap, rör om ordentligt!
Lägg bakplåtspapper på plåtar och klicka ut massan ungefär så stora som 5 kronorsmynt.
Tänk på att ha avstånd mellan klickarna, de flyter ut i ugnen. 
Grädda mitt i ugnen på 200 grader 5-7 minuter.
Receptet säger vakta noga och det får man verkligen göra!
Håll koll på kakorna så de inte bränns!!!


De blev riktigt goda!!! :)
Dessa kakor var väldigt lätta att göra så dt kommer det bli mycket av i framtiden! :D

/Häxan

Kommentarer
Postat av: Rammis (Vargflikkan)

Tack för det här receptet! Bakade dem förra veckan och jäklar vad goda de var! Bjöd grannen på dem och de tyckte också om dem massor!

2011-10-18 @ 08:34:45
Postat av: Häxan

Nämen, inget att tacka för det är bara kul att dela med sig av livets goda så fler får chansen att njuta :D

Jag tyckte med att de var underbart goda, knappt så min man fick chansen att smaka för jag åt upp alla :D



Kramar/ Jeanette

2011-10-19 @ 09:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0