Tomatsoppa m pepparrotskräm


För en tid sedan hittade jag detta jätte intressanta recept.
Min man är inte speciellt förtjust i tomat soppa så receptet har fått ligga i väntan på att jag skk kunna prova det själv.
Nu har jag haft tid att ensam kunna prova detta underbara recept! :)
Detta behövs:



Då är det bara att sätta igång! :D
Jag kommer även att göra ostgrattinerade vitlöks/perilje bröd till denna soppa.

Ta fram en större kastrull, koka upp vatten, krossade tomater och chilisås.
Ta fram en mindre kastrull ha i olja, skala och finhacka lök och vitlök och fräs upp mjuk upp med oljan 3-5 min.
Den ska inte få så mycket färg utan mera bara bli mjuk.

Undertiden som löken fräser ha ner buljongen i tomatsoppan så den hinner lösas upp lite.
När löken sedan fräst klart ha ner löken i tomatsoppan och rör om.
Låt koka ca 5 min.
Krydda m salt och peppar.


Jag valde även att göra ostgratinerad vitlöks/persilje bröd till.
Ta några skivor bröd och lägg på bakplåtspapper på en plåt och sedan skivorna.
Ta fram en skål häll i lite olivolja, pressa i några klyftor vitlök och hacka persilja.
rör om och pensla sedan på brödskivorna.
Ha sedan på några skivor ost och grädda mitt i ugnen på 225 grader tills osten smält.


När allt är klart häll upp soppan i skålar, pressa i lite pepparrotsvisp och strö över hackad persilja.
Servera m brödet.


Detta recept var riktigt enkelt, gick väldigt snabbt och var verkligen kanon gott!!! :D
/ Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0