Parmachips

Ni som följer min matblogg har ju märkt att jag även börjat med snacks/tilltugg.
Här kommer nu hur man kan göra super goda parmachips!
dessa är verkligen kanon lätta att göra och sååå himla goda!

Receptet hittade jag i en mattidning tillsammas med paresan/ostchipsen som jag bloggat tidigare om.

Det du behöver är Parmaskinka!



Jag viste inte vilken sort parmaskinka jag skulle använda så jag bara köpte något paket.



   

Ta fram en plåt, lägg på bakplåtspapper.
Parmaskivorna var verkligen jätte stora så jag förstår varför man skulle dela på dem.
Skulle tom kunna tänka mig att göra 3 strimlor av en skiva nästa gång.
(Jag använde e sax och klipte skivorna itu)
Lägg sedan på de delade skivorna på plåtn.
Grädda mitt i ugnen på 225 grade jag valde 5 minuter eftersom jag verkligen ville ha dem knapriga.



Efter 5 min när jag tog ut plåten såg bitarna riktigt krispiga o fina ut. :)
De ska sedan svalna.





När de svalnat något är det bara att mumsa i sig :D
De blir ganska salta så här är det nig väldigt gott med öl. (alkoholfritt för min del efterom jag inte dricker alkohol)
Se tips på alkoholfria drycker under alkoholfritt här i min blogg.

/Häxan

Kommentarer
Postat av: Monica

Halloj tjejen,

Här ska du få ett kanongott recept där du just kan använda skinkan du hade i ditt recept eller göra som jag brukar göra, läs här får du se:



SALLAD MED STING:



Sallad av olika slag

Gurka

Tomat

Oliver

Majs

Halverade vindruvor

Pinjenötter

Serranoskinka

Paprika

Olivolja med hackad vitlök och chili



Stek skinkan i oljan och klipp sönder i bitar.

Gör salladen. Rosta pinjenötterna. Strö nötter och skinkbitar över salladen. Gott till är formbröd med ost som varit i ugnen.

Testa detta, du som gillar sallader...skitgott

Kram Monica

2011-09-08 @ 06:55:10
Postat av: Häxan

Halloj! :)



Nämen! :D Tuuuuuusen tack!!! :D

Detta låter verkligen spännande och gott!!!



Tack snälla för detta recept! <3

Kram Jeanette

2011-09-08 @ 10:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0