Gott för själen! :D

Choklad måste verkligen vara gott för själen!
Jag tror absolut på orden: Av choklad så blir man glad!

Jag blev i alafall välldigt glad idag när jag och min man var iväg till affären för att storhandla.
Ny choklad igen från Marabou!!! :D



Jag såg chokladkakan och reagerade på de lila färgerna så glatt hoppade jag fram för att spana in detta.
Passion och chili!!! :D Coolt!

Så skuttar jag iväg för att visa min man.
Kort därpå hittar han choklad rullar med kokos.
Då blev jag glad föratt förut fans en chokladkaka med kokos som Marabou hade som de inte har längre!!!
Den var min favvorit! =(

Så i kundvagnen hamnade 1 passions chokladkaka och 2 rullar m kokos choklad! :D

Väl hemma med en kopp kaffe......



kokosen blev den jag provade först.
Super god!!! :D
Dock inte som deras chokladkaka de hade förut men sjukt god i allafall!!!

Dessa kan jag tänka mig att använda som dekoration på tårtor och efterätter.
Tänkte om man tar den o lägger på, sen eftersom de är skålformade.... om man spritsar i nån kräm so tex vanilj och toppar med hallon eller blåbär.... kan kanske bli kul! :D
Men absolut goda att äta som de är! :)

Så hade vi nästa kul choklad!



Direkt när man öppnade förpackningen kände man en doft av passionsfrukt.
Första biten jag tog var underbar!
God mjäölkchoklad, men en syrlig smak av passionsfrukt.
Härlig blandning i munnen. Chilin däremot kände jag inte av så mycket.
Man kunde ana att den fanns där, men inte så mycket mer....

Efter 3 bitar tog det stop! Då tyckte jag att den var alldeles för söt.=/
1 bit var så att det räkte.

Men denna choklad kommer jag garanterat att göra både choklad mousse och pannacotta på!!! :D
Kan se framför mig en chokladmousse på denna choklad toppad med färsk passionsfrukt och jordgubbar!
Sommartid även persika eller nektarin.

Detta kan bli mycket gott!!! :)

/Häxan


Kommentarer
Postat av: Roxy

Dem måste jag köpa imorgon! Blir nyfiken nu. :) Tack för tipset!

2010-04-23 @ 21:59:37
Postat av: Häxan

Jag blev super glad när jag såg dem i affären. :)

Jag tycker det är jätte kul att köpa nya skaer och testa nya smakupplevelser.



Varsågod! Kul att du tyckte det verkade spännande. :)

Kramar

2010-04-23 @ 22:12:33
Postat av: MYMiC

Åh, underbart med en liten recension av chokladen, har inte vågat testa själv, haha!

2010-04-25 @ 12:58:43
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Häxan

Åh! Va glad jag blir! :D

Jag tycker nämligen om att testa nya saker o skriva om dem.

Så nu blir jag jätte glad att det uppskattas :D



Både passionen och kokosen var verkligen goda. :)

/Jeanette

2010-04-25 @ 13:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0