Köttfärs med makaroner

När jag och min man träffades så var det mycket mamma scans köttbullar och korv som gällde  för min man. :)
Det skulle gå snabbt! Välldigt snabbt! :D

Jag kan också tycka att mat gärna får gå snabbt att laga ibland men jag vill ha riktig lagad mat!!! :D
Mitt mat intresse har jag fått från både min pappa och min farmor.
Så jag började att laga mat redan när jag var runt 14-15.

Köttfärs och makaroner är en av min mans få rätter som jag utveckat under våran tid ihop.
När vi träffades var det stekt köttfärs och kokta makaroner som skulle blandas med salt och pepper och ätas m ketchup. :)

Men som sagt..... jag har utvecklat denna rätt lite:D



Det har nämligen tillkommit lite grönsaker! :D

Så detta används:
köttfärs
gul lök
paprika
morötter
purjolök
persilja
salt och peppar

Jag börjar med att tvätta, skala och hacka grönsakerna.
Ta fram en kastrull och sätta på vatten till makaronerna.



Jag brukar förbereda grönsakerna och lägga dem i en skål.
Men löken får inte vara med där utan den ska stekas.

    

Stek upp löken gyllen brun, ha i köttfärsen och stek upp koka även makaronerna undertiden.
Sila av makaronerna och ställ de åt sidan lite.
Ha i grönsakerna, salt och peppar. Rör om så att allt blandas.
Grönsakerna ska bara bli varma så att de behåller krispigheten. Så det räcker med at röra om dem bara några minuter.

Efter det ska även makaronerna i.



i med makaronerna och röm om lite snabbt.



Toppa sedan med lite persilja.
Snabbt, enkelt och gott!
Så var denna måltid klar!!! :D
Vi brukar ha ketchup till också. :)

/Häxan

Kommentarer
Postat av: Roxy

Wow, du kan verkligen få allt att se så gott ut. Jag älskar din matblogg!! Har lagt till den till mina favoriter. Du är så påhittig med mat...de är det som jag har saknat i min vardag...känns som man äter samma mat varje dag...men nu är det slut på det! Imorgon ska jag börja prova dina recept! Ska bli så kul!!:D

2010-04-23 @ 21:54:59
Postat av: Häxan

Tack så jätte mycket! :) Super kram! :)

Idag hittade jag på en ny rätt! :D

Ska lägga ut den här i morgon.:)



Vad glad jag blir! :D

Massa massa kramar! /Jeanette

2010-04-23 @ 22:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0