Snabb Croissants!

Croissants är ju bara så underbart gott!
Jag tror jag skulle kunna föräta mig på dem!

För några månader sedan när jag och min man var iväg till mat affären för att handla fick jag syn på dessa underbara förpackningar.



Jag minns att när mamma och jag var över till Finland för att hälsa på min mormor så hade hon köpt något liknande där. (Jag e ju halv finne)
Men detta var nog när jag var runt 12 år!
Jag önskade så att det skulle finnas här i sverige.
Nu är jag 33! :D Nu äntliiiigen fins det! :D

Jag tycker om att prova nya saker så detta var ju en självklarhet för mig o min man att köpa.
Detta är verkligen super enkelt!



    

Allt är så smidigt och enkelt!
Bara riv av fliken på burken, sen får man vrida, nästan som man skruvar upp något för att burken ska öpnas på mitten.
Så burken öppnas med en smäll o där har du degen.
Så är det bara att leta upp skarven, öppna lite försiktigt och rulla ut degen.
Den är tom färdig markerad så det är bara att skära efter lingerna och rulla ihop degen enligt anvisning på burken.



Sen bara lägga på bakpapper på plåt o grädda i ugnen. :)



Så! Lätt som en plätt! :D
Enligt förpackningen ska detta ta ca 15 min vilket det faktiskt gör. 15-20 min allt som allt.
De blir inte lika spröda som de man köper färdiga i affären, men ändå sjuuukt goda! :)

Så dessa gör jag till frukost ibland. :)
(alla fotona i detta inlägg är det jag som tagit)
/häxan



Kommentarer
Postat av: Roxy

Super gott!!! :D Tack Sara Lee o Jeanette :D

2010-04-23 @ 10:34:16
Postat av: Häxan

Ja, verkligen super gott!!! :D

Ja, verkligen tack till Sara Lee!!! :D

2010-04-23 @ 10:44:17
Postat av: nettis

Hejsan, vet att jag skriver typ 2 år efter men vart hittar man detta? skulle vara kul att testa på :) //Mvh Nettis

2012-02-20 @ 13:38:10
Postat av: Häxan

Halloj :D

ja, men det gör ju inget! :)

man brukar hitta dem på välsorterade mat affärer, mest har jag sett dem på ica.

De står oftast i nån liten kyl vid brödavdelningen.

Men det är klart att kanske inte alla butiker förvarar dem så.

Hittar du dem inte så fråga, burkarna är ganska små faktiskt.



Kram/ Jeanette

2012-02-20 @ 14:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0