Härlig vitlöks kyckling med pesto och bandpasta

Denna rätt hittade jag i år i en mat tidning... tror det var mat magasinet.
Kommer inte heller här ihåg vad rätten heter o har ju inte heller kvar receptet men den satte sig någerlunda i mitt huvud...
Dock har jag inga mått heller eftersom jag saknar receptet men denna är räknad på 1 person.



Detta behöver man:

Bandpasta
Kyckling filé/ Eller quorn för de som vill ha vegetariskt
pesto
Mozarella bollar
körsbärs tomater
parmesan ost

   

Eftersom jag bara lagade till mig tog jag endast 1 kycklingfilé som jag skar i små bitar och en stor klyfta vitlök som jag krossade och grov hackade.
Sen är det baa att fräsa upp kycklingbitarna med vitlök i lite olivolja så kycklingen blir gyllen brun.

   

Undertiden som kycklingen fräser åpassar ja på att koka band pastan, jag tog bara 2 bollar.
När pastan är klar låter jag den rinna av lite.
När kycklingen fått sinn gyllen bruna förg tar jag av stekpannan från plattan men stänger inte av den ännu, har i bandpastan och 2-3 msk pesto.
Rör sedan om ordentligt så allt blandas väl.

 

När det är väl blandat är det bara att ha i mozarellan och tomaterna ställ den på plattan lite och blanda runt så tomaterna blir lite små varma.
Krydda eventuellt m lite sallt och svart peppar.

  

Stäng seda a plattan o ta bort stek pannan från plattan.
Riv lite parmesan ost, jag brukar riva den så jag får små skivar som jag sedan bryter sönder lite lätt och stör över



Denna rätt är underbart god!



Godast e att toppa m basilika men nu hade jag bara persilja hemma.

Denna rätt är oxå perfekt att ha som matlåda.
Man kan äta den kall, men om du har den som matlåda och vill värma den i micron... värm inte på full effekt o inte för länge!
Gör du det smälter mozarellan och tomaterna spricker! :)

/Häxan 

Kommentarer
Postat av: Jenny L

Det här ska jag prova!! Ser sjukt gott ut!

Kram Jenny

2010-08-25 @ 23:09:52
URL: http://oktoberalva.blogspot.com
Postat av: Häxan

Ja, va kul! :D

Den är underbart god!!! :)

Kram/Jeanette

2010-08-27 @ 15:32:23
Postat av: Chatrine

ÅH va gott det ser ut o va,

skall testa det någon dag!

2010-09-02 @ 15:12:19
URL: http://chatrine86.blogg.se/
Postat av: Häxan

Tack! :D

Ja, detta är verkligen kanon gott!!!

Så det tycker jag absolut du ska prova :)

/Jeanette

2010-09-02 @ 20:24:05
Postat av: Sabina

Det låter jättegott!

2010-09-03 @ 11:13:21
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: Selda

Vad kul att du har börjat skriva i bloggen igen, jag älskar din mat!

2010-09-08 @ 08:17:41
Postat av: Häxan

Sabina detta är verkligen super gott! :D

2010-09-09 @ 00:44:43
Postat av: Häxan

Tack Sessa! Vad glad jag blir! :D

Vet att du gillar min mat o det gör mig ännu gladare!

Du får ta med dig killen o komma över till oss nån helg så får vi äta massa gott! :D

Kramar! :D

2010-09-09 @ 00:46:02
Postat av: Roxy

Wow, va gott det här lät. Detta ska inhandlas idag!! Sååå gott. Tänkte även höra med dig vad du har för kamera? Bilderna som du tar på maten är otroliga. Ha en underbar helg!!! Kram

2010-09-10 @ 12:02:56
Postat av: Häxan

Va kul att du tycker det :)

Jag tycker denna rätt är super god!!!

Åh! Tackar tackar, va kul att du gillar bilderna jag tar! :D

Jag använder mig av en Canon Eos 40D.



Massa kramar/Jeanette

2010-09-14 @ 15:52:20
Postat av: Anonym

Gud så gott de verkar :) dagens inköpslista är klar !

2011-01-26 @ 12:01:14
Postat av: Häxan

Detta är underbart gott! :D

2011-01-27 @ 00:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0