Häxans kycklingröra

Jag äslkar röror!!! :)
Det är ju såååå underbart gott och man kan ju ha dem till så mycket!
Man kan fylla mackor med olka röror, ha dem på småsnittar när man serverar smått tiltugg eller varför inte ha dem till bakad potatis?

Denna gång blir det dock en macka för min del men som sagt denna röra passar jätte bra till snittar eller bakad potatis. :)



Detta behövs:

1 kycklingfile
creme fraiche
1 morot
 1 liten bit purjolök
½ liten paprika
½ rödlök
(svarta oliver)
Peppar
salt
1 tskdijonsenap
½ tsk röd currypasta
½ tsk sambalolek
1 vitlöksklyfta
(baguette om du ska göra mackor)

  

Börja med att grilla kycklingfilen i ungnen på 200 grader i ca 25-30 min.
Tvätta under tiden grönsakerna och skär upp dem i små fina bitar.


  

När kycklingen är klar, låt den svalna lite skär sedan upp den i små fyrkantiga bitar också. 



Min man och jag köper ibland färdiga baguetter som vi förvarar i frysen.
Lätt o smidigt kan man ta fram när man behöver o så får ma nybakt bröd :D

   

Rör ihop cremefrache och kyckling bitarna, ha seda i  1 tsk dijonsenap, ½tsk av röd currypasta och sambal

   

Rör sedan i hop detta och ha 1 en klyfta vitlök.

   

Ha sedan i grönsakerna och rör om.
Min man gillar inte oliver så jag tar gram en x-tra skål som jag tar lite av röran i så jag kan blanda i oliverna till mig för jag vill ha oliver! :)

   

Krydda sedan med svartpeppar och lite salt rör om igen! :)

    

Här har jag mina oliver till min röra :)
Sen är det bara att förbereda mackorna.
re på lite smör, ha i lite sallad sen är det bara att klicka i fyllningen. :)





Min mans mackor dekorerade jag med småtomater och cornicons eftersom han gillar det välldigt mycket :)






Till mig själv blev det enkelt. :)
Hade velat toppa m lite persilja men det var slut hemma. :)

Denna röra passar som sagt även utmärkt till bakad potatis eller småsnittar. :)
/Häxan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0