Häxans banan dessert

Nu i värmen blir det tyvär inte att jag bloggar så mycket för jag har svårt att äta.
Men jag tänkte jag skulle lägga ut något iallafall.

Denna brukar jag servera som efterätt och är super lätt att göra!



Detta behövs:

Kakor
banan
(blåbär)
vanilj yoghurt

fina glas



Jag brukar använda denna yoghurt, den ger en välldigt mjuk o fin smak.



Det går bra att använda vilka kakor eller vilken frkt man vill egentligen.
Jag tycker även om att ha i tex hemma gjorda kola kakaor med jordgubbar och persika.
Så endast fantasin sätter gränser :)

   

Börja med att ta fram glas.
Smula sönder 1-2 kakor i botten på varje glas.

   

Skala bananen och skär den i bitar.
Lägg några av bitarna ovanpå kak smulorna.

   

Häll sedan på lite vanilj yoghurt.
Ta på en krossad kaka till och sedan lite mera banan bitar och häll på yoghurt igen.



Avsluta med en sista kaka att strö över.
Toppa gärna med blåbär. Annars är det även gott med hallon eller smultron.
(Hade doch inget hemma nu)



Snabbt, gott och lätt precis som man vill ha det i denna värme :)
/Häxan


Kommentarer
Postat av: Selda

Dräglar Fy fan vad gott det ser ut, måste prova!

2010-07-13 @ 23:40:22
Postat av: Häxan

Tack sessa! :D

Det var ju något liknande jag gjorde åt oss förra året i butiken.

Fast då tog jag andra kakor o sen hade jag jordgubbar och nektariner m denna yoghurt :)



Det kommer jag ihåg att du gillade :)



Kramar! :)

2010-07-14 @ 00:57:12
Postat av: Annika

Jag önskade att jag haft samma problem som dig, jag är alltid sugen på mat typ :( Men förstår att det måste vara jobbigt att inte kunna äta förstås... Hoppas det blir lite svalare snart, kram!

2010-07-18 @ 14:00:45
Postat av: Häxan

Ja, det är jätte jobbigt att inte kunna äta.

Men tack o lov komer det gå över! :)

Så fort det blir svalare ska jag börja äta regelbundet igen smat sätta igång med träningen ordentligt. :)

Massa kramar till dig med! :) /Jeanette

2010-07-18 @ 15:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0