Häxans Uppiffade jordgubbar med grädde!

Jordgubbar med vispad grädde är ju verkligen en klassiker och en väldigt enkel och god efterätt!
Den e ju så enkel denna efterätt så man glömmer ofta bort den eftersom den bara finns där! :)

Jag valde dock att hotta upp denna efterätt lite genom att använda en rolig krydda jag fått från en vänn.

   

Jag börjar med att hälla upp ca 3 dl grädde i en bunke, tillsätta ca 1 msk vaniljsocker.
Så vispar jag upp grädden på låg hastighet för att få den riktigt fluffig!
Sen är det bara att skölja jordgubbarna och ta bort de gröna bladen.



Den krydda jag använder för att piffa upp och hotta till denna underbara efterätt är en cacao & chili krydda.



Cacao & chili kryddan brukar ibland stå bland bak produterna i mat affären men oftast hittar man den bland de vanliga kryddorna.
Den är helt underbar!!!

/Häxan

Kommentarer
Postat av: Annadelioncourt

ja anade att det var någon slags chili krydda,kanske får ta och prova det någon gång då:)

2010-07-04 @ 23:17:26
Postat av: Häxan

Det tycker jag! :) det är super gott!!! :)

2010-07-05 @ 18:17:52
Postat av: "elaina"/ "Ingeborg" / "Fjellan"

Mmmmm,

låter verkligen gott: har fått varmchoklad med cayennepeppar en gång när vi varit ute i duktig kyla å det värmde gôtt kan jag säga...

=o)

ps: via länken ett recept som jag bruka göra i början på 90talet, Gu´va längesen det känns!

måst nog gör den i helgen+ gammaldags vaniljglass!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0