Möss av rädisor!

Jag tycker om att ha kul i köket samt piffa upp maten lite.

Detta var något som jag såg på tv när jag var liten och har haft med mig.
Jag tyckte det såg så kul ut och de är välldigt lätta att göra.

Dock lite pillrigt men inte så farligt :)



Man behöver bara rädisor och en liten tunn vass skniv, samt lite tålamod :D

   

Tvätta av rädisorna och ta bort bladen men spara en grön stump samt spara rötterna!
Den gröna stumpen kommer bli nos och roten kommer att bli en svans.
Skär bort en bit av rädisan så den blir platt undertill o ligger still, använd "skivan" du skar loss till att göra öron till busen genom att halvera "skivan"



Skär ut små trekanter ovanför den gröna nosen så att du får ögon på musen.
Skär sedan  två små trekanter på "huvudet" så du kan sätta dit öronen.



Det kan vara lite klurigt ibland att få dit öronen!
Ibland får man vända o vrida lite för att hitta ett bra läge så de sitter fast.
det är här man behöver tålamod! :D





Det fanns några riktigt små rädisor med denna gång så jag valde att göra några mini möss också :)



Kull att piffa upp maten lite så att det samtidigt blir lite skoj.
Dessa möss brukar vara välldigt uppskattade!

(Jag lagar inte bara mat, jag fotar oxå så det är jag som tagit alla fotona i min blogg förutom de fotona på mig för dem har min man tagit)

/Häxan




Kommentarer
Postat av: Albin Harnisch

Härlig blogg du har, älskar själv att laga mat! :)

2010-06-27 @ 22:49:47
URL: http://albintexter.blogspot.com
Postat av: Häxan

Tack så jätte mycket! :)

Åh! va kul!

Att laga mat ger ju så mycket glädje till både sig själv och till andra.

Jag tycker det är kul att se vad andra lagar men sen också kul att dela med sig. :)



/Jeanette

2010-06-28 @ 11:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0