Nudelsoppa med Kyckling och Grönsaker

Nudlar tycker jag är bra mat men det är ju inte så bra att bara äta nudlar hela tiden samt att det kan bli välldigt enformigt!
Jag har byggt ut denna nudelsoppa en del.
Det var en vän till mig som brukade koka upp nudlar och kött men jag tyckte den behövdes piffas till lite för att göra den mera färg glad och lite matigare!
Samt att jag gillar kyckling mer än rött kött.
(Har visserligen det ibland istället för kyckling, som sagt.... kul m variation)



Detta behövs för 2-4 portioner:

2 kycklingfiléer
1 pkt nudlar
1 gul lök
morötter
purjolök
1 buljongtärning
lagerblad
vitlökspeppar
(salt)

   

Häll upp vatten i en kastrull och lägg ner buljongtärningen.
Ha i lager blad och låt koka upp.  När buljongen är upplöst lägg i fileéerna och låt koka 10 min.
När de kokat 10 min dela filéerna i bitar och låt koka yttligare 10-15 min.
Under tiden som kycklingen kokar skivar jag upp brönsakerna i små bitar/tärningar.

    

När de kokat klart Fiskar jag upp lager bladen o slänger dem.
Sedan bryter jag sönder nudlarna i påsen, sedan lägger jag i dem i det kokande vattnet sammtidigt med grönsakerna o låter koka upp enligt påsens anvisning.
I detta fall 3 minuter.

  

På slutet har jag i kryddorna  oljan som med fljer nudelpaketet samt vitlöks peppar o ev salt om det behövs.
Smaka alltid av. :)



Sen är det bara att hugga in o njuta :)
Enkelt och gott!

/Häxan

Kommentarer
Postat av: Mikaela Nordgaard

Mums :) Byter bara ut kycklingen mot hälsans kök grytbitar för min del! Ska testa någon dag ;)

2010-06-19 @ 23:18:18
URL: http://micks.co.cc
Postat av: vild - bdb

Nu gjorde du mig sugen...

Jag har allt förutom nudelpaketet, men vanliga nudlar har jag, utan kryddor. Tror nog jag måste göra det här till lunch/middag.



Du är en fantastisk inspirationskälla

2010-06-20 @ 12:42:27
URL: http://vild.bilddagboken.se
Postat av: Häxan

Ja, men kycklinge går ju jätte bra att byta ut mot det man vill ha. :)

Kram/Jeanette

2010-06-20 @ 20:45:33
Postat av: Häxan

Åh! Vad glad jag blir! Tack så mycket! :D

Ja, testa det är jätte gott! :)



Kram/Jeanette

2010-06-20 @ 20:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0