Fläskkarré med pommes och Guacamole(avocado röra)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om denna rätt mer än att det är ett av mina påhitt. :)
Snabbt, gott och enkelt! :)



Jag brukar börja med att göra guacamolen.
Nu hade jag inga citroner hemma så jag tar koncentrerad citron saft i stället.

   

Guacamole för 1-2 pers så tar jag 1 avocado som jag tar bort skalet på och mosar med en gaffel.
Därefter tar jag i några droppar citronsaft och rör om lite.
Sedan tar jag i gräddfil.
Mängden gräddfil får man bestämma själv beroende på hur fast/lös man vill att avocadoröran ska bli.
Häll därför i lite i taget och rör om.
Pressa sedan i 1-2 vitlöksklyftor. Rör om och ha i lite salt.
din avocadoröra/Guacamole e nu klar :)

  

Så tar jag hand om köttet.
Jag bankar ut det lite så det blir lite tunnare samt bankar in kryddorna i köttet.
Kryddor kan man ta vilka man vill.
Jag tog denna gång salt, paprika krydda och pepparmix.
Jag gillar at steka denna typen av kött i en gjutjärns grill panna så det blir lite tjusig räfflat el rutigt mönster på köttet.

Så friterar jag pommesen men man kan ju även göra dem i ugnen om man inte vill ha friterat eller om man inte har en fritös hemma.



Så var det klart, bara att hugga in :)
Godast är att grilla fläskkarré men jag o min man bor i lägenhet och på balkongen får man ju inte grilla!
Så det blir stekpanna här :)
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0