Häxans pasta sås m fläskfilé



Vet inte riktigt vadjag ska skriva om denna rätt förutom att det är en av mina påhitt. :)
Det som begövs för denna rätt (2-4 port)

1 fläskfilé
1 stor gul lök
morötter
Paprika
purjolök
smör att steka i
Grädde
svartpeppar och salt
fetaost
Parmesan ost
persilja

pasta

   

Jag börjar med att tvätta, skala och skära upp mörötter, paprika och purjo o lägga dem i en skål.
Löken skär jag upp och tärnar o lägger i en annan skål.
Fläskfilen skär jag i bitar/strimlor och lägger i en tredje skål.

Så fräser jag upp löken lite i smör så den blir gyllen brun och har sedan i fläskfilen.
Så steker jag fläskfilen och löken tillsammans så köttet blir genomstekt.
När detta är gjort häller jag ner grönsakerna och fräser upp lite lätt.
Bara några sekunder för jag vill ha kvar krispigheten i grönsakerna.

   

Sen häller jag på 3 dl grädde. Jag gillar ju riktiga produkter så jag använder mig av den feta grädden (vispgrädde)
Så låter jag detta stå och puttra lite och rör om. Grädden reder nu sig själv, det är fördelen med fet grädde.
Så kryddar ja även med salt och svartpepparoch rör om.
Undertiden tar jag fram ett rivjärn och "hyvlar" parmesan osten så jag får små platta skivor.
När grädden börjar tjocka till sig smular jag feta ost över den samt smylar ner parmesan osten.



PÅ slutet strör jag bara lite hackad persilja över.



Jag och min man brukar äta denna rätt med pasta. :)
/Häxan

Ps (alla fotona i min blogg är det jag som tagit förutom foton på mig för de har min man tagit)

Kommentarer
Postat av: Annika

Lite variation från den alldagliga köttfärs-såsen! Ska absolut testas nästa gång, köttfärs-såsen kan slänga sig i väggen:P

2010-05-18 @ 00:31:26
Postat av: Häxan

Ja, va kul! :D



Den är verkligen god o så massa riven parmesan ost i :D

2010-05-18 @ 09:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0