Tilltugg


När jag för en massa år sedan sålde Ecco skor ute på Stockholms Quality outlet i Barakarby (Norr om sthlm)
Brukade jag ofta göra dessa små mackor när jag kom hem från jobbet.



Jag brukade även göra dem som till tugg till fester eller förfest.
Mina vänner älskade dessa små mackor som jag gjorde. :)




Jag brukar göra 2 olika, den ena är verkligen en klassiker!
Vanligt vitlöksbröd! :)

Den andra är med pesto och soltorkade tomater.
Ost varierar jag till vitlöksbröden. Ibland blir det mozarella ibland vanlig hushålls ost.

Men till pesto/soltorkade tomater tar jag alltid mozarella.

   

Ta fram bröd, jag brukar skära bort kanterna på brödet men det gör man ju som man vill.
Häll upp olivolja i en skål och pensla bröden lite lätt.

  

Fyll på olivolja om det så behövs och pressa i vitlöks klyftor efter smak.
Jag älskar vitlök så jag har i MASSOR! sen penslar kag på dett på brödet.
Jag har nu en grund klar.
Vissa av mackorna väljer jag att bara ha som vitlöksbröd, vissa lägger jag persilja på oxå och sen massor med ost eller mozarella.

Eller så gör jag nr 2...

   

Efter att ha penslat på olja och vitlök lägger jag på ett tunt lager med pesto.
Efter det lägger jag på några skivor med soltorkade tomater i olja, Försöker dock låta oljan rinna av så gott det går innan jag lägger på dem.
Till sist toppar jag med några skivor mozarella.
Sen in med mackorna mitt i ugnen på 225 grader tills att osten smällt.



Pesto bröd med soltorkade tomater och mozarella



Gott som tilltugg/förätt.
Gott med öl eller vin eller vad man känner för.
För våran del blir det alkoholfritt vin.
(Vinet på bilden är ett jätte gott ekologiskt vitt alkoholfritt vin från bolaget. Passar till välldigt många rätter!)

/Häxan

(Ps alla fotaona har jag tagit själv)

Kommentarer
Postat av: Daniela

åhå de där måste jag komma ihåg att prova till hockykvällen :-D

2010-05-21 @ 21:51:18
URL: http://dancoliten.blogg.se/
Postat av: Häxan

Ja, va kul! :D Gör det, det är underbart gott!!! :)

2010-05-22 @ 20:06:57
Postat av: CrimsonAnna

Kul idé-kanske något att bjuda min måttligt hungrige pojkvän på

2010-06-11 @ 18:07:39
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Totte

Vet du om att et där ser underbart gott ut?=)

2010-06-12 @ 03:10:46
Postat av: Häxan

Ja anna detta är super gott! Så detta borde provas! :)

Massa kramar!

2010-06-12 @ 09:23:36
Postat av: Häxan

ÅH! Va kul att du tycker det! Va glad jag blir! :D

Tack snälla. Massa kramar!!! :)

/Häxan

2010-06-12 @ 09:24:43
Postat av: Millis

Om jag hade haft en restaurang el ett cafe hade jag anställt dig på stört!

Du är sååååååå duktig!

massa kramar Millis

2010-06-12 @ 10:38:49
Postat av: Annadelioncourt

Ohh vegetarisk i like^^ tummen upp! ska försöka bli bättre att kommentera här:)

2010-06-13 @ 23:07:00
Postat av: Häxan

Åh! Va snällt av dig! :D Tack så jätte mycket! :)

Massa kramar tillbaka/Jeanette

2010-06-14 @ 10:04:36
Postat av: Häxan

Tack Anna! :)

Jag ska försöka ta mig i kragen och lägga ut lite mera vegetariskt! :)

Super kramar! :)

2010-06-14 @ 10:05:26
Postat av: Annadelioncourt

Det låter bra:) sen får du väl göra lite häxrecept till halloween:p fast det är ju ett tag kvar^^

2010-06-16 @ 14:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0