P&B

När jag för en tid sedan var in till storstaden var jag bara tvungen att besöka pob inne i (i sthlm) hötorgshallen.
Bättre ställe kan man nog inte hitta!!!

P&B står för Pelle och Björn.
Jag har handlat av båda ett flertal gånger både vid hötorget och vid söderhallen och de är alltid lika roliga och trevliga och hjälpsamma.
Man känner sig verkligen välkommen och de har även alltid trevlig och hälpsam personal!
Under alla år som ja handlat där har jag ALDRIG någonsin varit missnöjd! :D



Här hittar du bla de perfekta pressenterna som ger en smakupplevelse!
Honung, marmelader,sylt, chockad mm

(Nu har de tom en hemsida: http://www.pobdelikatess.se/  )

Men de har även bra produkter för dig och ditt eget hem.
Här köper jag min honung, och vilken honung.... den är underbar!
Deras honung har inga tillsatser eller konserveringsmedel.
De har dessutom honug i ett flertalsmaker!



Men man hitta ju för övrigt välldigt mycket annat gott hos dem! :D







Som sagt... det bästa stället för dig som vill ge bort en smakupplevelse i nån form av pressent julklapp ibland ska man ju iväg någonstans o så vet man inte vad man ska ge bort... besök detta ställe eller gå in på deras hemsida:
http://www.pobdelikatess.se/ 
De har sååå mycket gott att erbjuda!


Jag köpte ju honung nu när jag var där



Dessa är 2 av mina absoluta favoriter! :)
Men de har ett flertal olika smaker på sin honung!

Jag tycker om att använda honung som sötningsmedel till mat och bakverk.
Lime/kanel honungen är fantastiskt god att ringla över tex havegryns gröt. :)

Deras citron honung (som ej är med på bild) är jätte god att ha i tex muffins smeten.

Eukalyptusen är underbar, speciellt när man är sjuk att ha i te
 


Men något jag gillar oavsett smak är att koka upp mjölk och tillsätta 1 msk honung m mjölken o sedan sitta ner o bara njuta av smaken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0