Mini Scones

Jag hittade detta underbara recept när jag bläddrade igenom hembakat tidningen.
Jag tänkte åh! scones! Det var ju år o dar sedan jag gjorde det!
det måste jag göra! :D
Scones som är så himla gott o så lätt att göra!!!


Jag har tidigare bara gjort scones på mjölk så grädde var nått nytt för mig men jag gillar när det är riktigt smör och grädde när ma bakar så jag blev bara glad över detta.



Jag tog fram det som behövdes och lät smöret ligga framme ett tag eftersom det skulle vara rumstempererat.

   
Så bladade jag ihop alla torra ingredienser o hade sedna i smöret.
Det stod att man skulle nypa ihop det o jag gjorde som receptet sa.
Sedan hade jag i grädden och knådadeihop allt till en deg.
(jag var lite trött så jag glömde fota det sista momentet)

   
Jag delade upp brödet i 8 bitar (Bommade att det stod 6 bitar)
Men jag skar degen i bitar jag höll inte på med nått glas som de vill i receptet.
Sedan rullade jag dem som små bollar o la på bakplåtsklädd plåt, tog fram en kavel för att platta ut dem lite.
(de ska vara ca 2 cm tjocka)
Sedan la jag in dem mitt i ugnen på 225 grader i ca 10-12 min

 
Nygräddade mini Scones :)


En god kopp te och nybakta scones! Jag hade velat ha apelsin marmelad på men den var slut men ost är ju inte fel heller! :D
Kan det bli bättre så här på hösten? :D
Det är nu man vill sitta inne och mysa med en bra bok eller en bar film, varför inte lite härlig mys fika också?! :D
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0