Ostgrattinerad falukorv

Ost grattinerad falukorv är något vi inte äter så ofta här hemma, kanske därför man tycker att det är såååå gott när man väl äter det. :D

Det är ju så otroligt lätt att göra!



Detta använder jag när jag gör grattinerad falukorv:

1 falukorvs ring
1 äpple
1 gul lök
krossade tomater
senap
ketchup
ost

(sen gör jag alltid eget potatismos)



Ta fram en stor form, ta av skalet från falukorven och skär skåror i korven (Skär inte igenom!)



Tvätta äpplet skala det om du känner för det, jag brukar låta skalet vara kvar.
Skär äpplet i skivor och tryck i äppelskivorna i några a skårorna.



Skala löken och skär den i tunna klyftor. Tressa ner den i de andra skårorna.
Har du lök o äppelbitar över, skär dem i små bitar o strö runtom korven.
Ringla sedan över senap och ketchup över korven och häll i krossade tomater runt om.



Sen sist lägger jag på massor med ost. :)
Så låter jag den stå mitt i ugnen på 225 gradet tills att osten smällt o fått lite färg. :D



(korven brukar få ligga i ugnen ca 20-30 min)



Till detta serverar jag hemma gjord potatismos.:)
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0