Häxans choklad sockerkaka

Att hitta på egna recept är kul!
detta recept har jag fixat ihop själv och de som fått smaka denna sockerkaka har till min stora glädje gillat den jätte mycket.



Detta behöver du:

75 g smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
1 dl mjölk

   

Smöra och bröa en form. (Den ska vara avlång eller m hål i mitten)
Vispa upp ägg och socker, gärna med en elvisp.
Smält smöret o ställ åt sidan.
Ha ner kakao, bakpulver och vanilj socker i smeten.

   

Ha ner mjölet i smeten och mjölken. kör m elvispen.
ha därefter i smöret o kör med vispen igen.

   

När smeten sen är vispad klar häll ner den o formen.
Smeten kommer att vara ganska tjock.
Ställ sedan in  formen i ugnen, den ska gräddas i nedre delan av ugnen på 175 grader ca 40-50 min



En härligt god choklad sockerkaka! :)
/Häxan

Kommentarer
Postat av: hampus pettersson

thats right!! hehe den ä gooooood... :3

2010-10-08 @ 19:17:38
Postat av: Häxan

Tack Hampus! :)

skratt Ja du vet ju! du fick ju en hel socker kaka av mig :D

fast du var ju snäll o delade m dig av den till andra oxå. :)

2010-10-08 @ 19:19:41
Postat av: Lotta

Jag tror faktiskt att jag ska ta o prova de där receptet.. (: De låter så himla gott.. (: Tack för att du har din matblogg.. (:

2010-10-19 @ 19:28:26
URL: http://lottaandersson.blogspot.com
Postat av: Häxan

Åh! Va kul! :D

Säg gärna sen vad du tyckte om du skulle baka den :D

Alltid kul att höra vad andra tycker! :)



Tack snälla! :) O tack till dig för att du uppskattar den. :)

Kram/Jeanette

2010-10-20 @ 00:36:14
Postat av: Lotta

De va så himla lite så.. (: Gud den sockerkakan vart jue himelskt gooood.. (: Jag gjorde den idag... (: Och satan de va längesen som jag käkade en sådan god sockerkaka... (:

2010-10-20 @ 22:06:50
URL: http://lottaandersson.blogspot.com
Postat av: Häxan

Åh! va kul!!! Vad glad jag blir att du tyckte om den! :D

Det känns ju lite x-tra roligt eftersom den sockerkakan är mitt alldeles egna recept :D

Massa kramar

2010-10-21 @ 10:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0