Anisstjärnor

Anisstjärnor är små goda kakor som jag egentligen tycker borde heta mördegskakor m stjärnanis :D
Receptet på dessa har jag hittat i en mat tidning. :)



Detta behövs:








   
Jag valde att lägga smörpapper diskbänken och ingredienserna på smörpappret för att snabbt hacka samman allt till n smidig deg.

  
När jag ftt i hop en smidig det kavlade jag ut den som det står i receptet ca 3mm tjock och tog ut kakorna med pepparkaksformar.
Här gjorde jag lite fel.... jag la kakorna direkt på bakplåtsklädd plåt. :)

   

Så tog jag Anisstjärnorna och krossade/stötte dem ordentligt i en mortell och blandade ordentligt.

  

Jag hälde upp mjölk i en liten skål och penslade kakorna, sedan strödde jag över pärlsocker/stjärnanis blandningen.
Gräddade mitt i ugnen på 175 grader i 10 min.


Kakorna fick sedan svalna på plåten för att sen läggas ner i en burk med lock som sluter om ordentligt.



Kakorna blev väldigt goda!!! :)
/häxan

ps jag fotar allt till min blogg själv samtidigt som jag bakar så ibland hinner jag inte fota alla moment mör gör så gott jag kan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0