Pastasås med lövbiff

Ibland har man slut på nästan allt hemma och får då rota igenom sina gömmer för att se vad man kan hitta och vad man kan koka ihop :D
Det var så denna rätt föddes.

Eftersom jag improviseratihop den har jag inget exakt recept.



Detta behövs för 1-2 portioner

2 lövbiff skivor
purjolök
vitlök
rödlök
morot
grädde
peppar
bandpasta

  
Jag tog 1 röd lök, den ena halvann skar jag upp i båg formar och den andra halvan hackade jag och la i 2 olika skålar.
Sen tog jag moroten och skar den i väldigt tunna stavar.

   
Efter det tog jag en bit purjolök som jag tvättade noga och sedan skar upp i bitar.
efrer det tog jag lövbiff skivorna och skar upp dem i tunna  strimlor.

  
Sen satte jag på en kastrull med vatten för att koka pastan.
Efter det tog jag fram min gjutjärnspanna, la i en klick smör och stekte upp lövbiff srtimlorna med pressad vitlök och rödlöksbågarna.
Jag stekte till jag fick en fin färg och hade även på lite pepparmix.
Efter det hälde jag på en skvätt fet grädde.
När man lagar mat på fet grädde behöver man oftast ingen redning, den reder sig själv

  
När grädden tjockat till sig hade jag i grönsakerna, rörde om lite lätt så de bara blev varma.
jag gillar när krispigheten finns kvar i grönsakerna.


Fotat direkt ur min stekpanna :)
Nu är det klart för att serveras med lite pasta.
Smaka av först så du känner att det är kryddat efter din smak, jag använde pepparmix till denna.
ibland innehåller vissa kryddblandningar redan salt vilket denna gjorde så jag smakade av o tyckte inte den behövde nått salt.


Jag valde att koka grön bandpasta till denna rätt.
Jag la upp allt och pepprade lite ovanpå.




Snabbt, lätt och gott! :D
/Häxan

Ps: jag fotar allt själv till min blogg undertiden som jag lagar maten/bakar.
Försöker hinna med o fota alla moment.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0