Häxans lax med nudlar och mozzarella

Jag tycker om nudlar ganska mycket men det blir ju väldigt tråkigt att bara äta nudlar.
Sen är det väll inte speciellt näringsrikt att bara äta nudlar så därför brukar jag hitta på små rätter istället och här är en av dem.
Detta behövs:
1 bit lax
1 pkt nudlar
purjolök
morötter
svarta oliver
chili
mozzarella
Salt och lime peppar
Börja med att hacka chilin i små bitar. 
Jag använder inte hela chilin för jag vill inte ha det för starkt.
Ha sedan salt och Lime peppar på laxbiten.
Börja med att hetta upp stekpannan lite, ha i lite olivolja och fräs upp chilin lite lätt.
Ha sedan i lax biten och fräs upp den.
Jag brukar räkna ca 2-2½ minut per sida på medel värme. (men det beror ju på lite hur tjock biten är också)
Koka sedan upp nudlarna i vatten.
Jag brukar ha i väldigt lite vatten när jag kokar upp nudlarna för jag vill inte ha nån vatten sen så jag låter vattnet koka bort.
Men man kan ju även sila bort vattnet sen.
tvätta, skala och skär morötterna och purjon i bitar. Ha sedan ner dem med nudlarna sen.
(då ska nudel vattnet vara borta)
Ha sedan i eventuella nudel kryddor.
Rör om ordentligt och ha i de svarta oliverna.
Ta sedan laxen, ta en sked eller en gaffel o ta sönder den i små bitar.
Ha sedan i bitarna med grönsakerna o och nudlarna och rör om.
Skär mozzarellan i små bitar om du inte har mini mozzarella.
Strö sedan mozzarellan över röran och rör om lite lätt.
Detta är nu klart att avnjutas! :)
/Häxan

Kommentarer
Postat av: Tina

Ser vansinnigt gott ut, men blir inte morötterna väldigt hårda, om de inte kokar med från början?

2011-01-09 @ 11:06:47
Postat av: Häxan

Tack :)

Lite hårda är dem men jag låter de mest ligga i så de blir varma.

Jag gillar krispigheten i morötterna o vill därför bara ha dem lite varma så krispigheten finns kvar. :)

Det gäller nästan alla grönsaker för min del.

(Sen behåller man ju mer av vitaminerna i grönsakerna också)

Men det där är ju en smak sak. :)



Kram/Jeanette

2011-01-09 @ 11:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0